vrijdag 29 maart 2013

INSPIR BOOKS


Thuiskomen etc.
Sibella Court
via vt wonen

Omdat ik zo met deze blog bezig ben en met het vinden van mijn inspiratie, kwam ik terug bij het boek van Sibella Court. Een Australische styliste, waarover ik later meer vertel.

Ik heb het boek in 2011 op de Woonbeurs gekocht bij vt wonen. Helemaal mijn ding!

Ik herken mezelf in haar visies, voorkeuren,
hoe ze haar huis ziet, de verzamelingen die ze aanlegt,
haar ..

Echt een aanrader!



Het boek gaat over een nonchalante interieurstijl. Het staat vol met dingen die haar inspireren en die ons misschien opwinden of op ideeën geven voor ons eigen huis. Ze hoopt dat wij al bladerend door dit boek met andere ogen naar onze bezittingen gaan kijken en dat wij worden aangemoedigd om ons interieur onder handen te nemen. Dat we dingen gaan ophangen tot ze allemaal splinternieuw lijken (ook al zijn ze oud en versleten!)

Ze nodigt ons uit om op ongewone plekken inspiratie te zoeken, niet alleen in tijdschriften: de natuur, geschiedenis- en sprookjesboeken, muziek, reizen, mode en textiel, decors in films en het theater, kunst, tentoonstelling of de ceremonies en gewoontes van andere culturen. Ze zegt "gebuik je ogen (en oren) en nieuwe, originele ideeën volgen vanzelf."

Dit boek gaat erom dat wij onze EIGEN STIJL vinden en bewaken en dat wij een mooi en origineel interieur kunnen samenstellen.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd tof om te weten wat jullie van de blog vinden. Feedback & tips zijn welkom!